keskiviikko 2. joulukuuta 2015

Vuorovaikutus ja ohjaus Moodlessa

Moodlessa olevaa keskustelualuetta olen käyttänyt seuraavasti:

1) Ajankohtaisen tiedon hakemiseen yhteiskunnallisista keskusteluista

 

Kuva moodlen eräästä keskutelun avauksesta












2) Hakenut tietoa yhteisvastuullisesti esimerkkinä informaatio ja  mainonta verkossa -tehtävä Moodlen keskustelualueella Kuluttajakasvatus verkossa tehtävänä seuraavassa muodossa:


Etsi verkossa toimivien yritysten mainoksia seuraavilla ehdoilla ja laita vastauksiin www-sivun osoite:
a) tuoteinformaatiomainos
b) tuotemielikuvamainos
c) personoitu mainos
d) elämäntyylimainos
Pohdi, mitä eroa noilla neljällä mainostyypillä on keskenään. Kommentoi myös toisten jättämiä vastauksia mikäli se on mahdollista heti tai sitten myöhemmin tämän jakson aikana.


3) Lisäksi muita tapoja ovat olleet seuraavat:
- keskustelun avaamiseen
- oman mielipiteen perusteltuun esittämiseen
- toisten mielipiteiden kommentoimiseen
- tutustumiseen asiakokonaisuuteen siten, että kaikki pääsevät vastaamaan esimerkiksi millainen verkkokauppa on hyvä, kerro jokin esimerkki
- oman työn esittämiseen ja toisten töiden opponointiin, opiskelija on voinut arvioida toisen tekemän työn
- keskustelupalstalle olen nykyisin laittanut lyhyet tehtävänannot ja siten kaikki pääsevät vastaamaan selkeästi rajattuihin tehtävänantoihin  (vastaukselle on annettu tietty sanamäärä tai puoli A4-arkkia tai rajattu muulla vastaavalla tavalla) -> haastavista tehtävistä saa siten pilkottua riittävän pieniä niitä varten, joille pitemmän tekstin tuottaminen on haastavampaa. Miellekarttojen jne. palauttaminen on myös usein tehtynä tehtävänantoineen keskustelupalstamuodossa Moodlessa







Ei kommentteja: