Pelillisyys:
Matemaattisissa aineissa käsitteiden ymmärtäminen on keskeistä ja siten hahmottelin geometriaan liittyen pelin Sanapaniikki -pelin pohjalle aikaisemmin:
Tarkoitus on selittää sanoja, jotka korteissa esiintyvät nopeassa tahdissa ja lupaan, että tulee kiire jossakin vaiheessa:
1) Tutustu peliin seuraavassa:
Pelikortit ovat seuraavassa linkissä https://drive.google.com/file/d/0Bwpx2xgp4m0WXzlIYW5ULTdpa3M/view?usp=sharing
ja pelin ohjeistus / eteneminen seuraavassa
https://drive.google.com/file/d/0Bwpx2xgp4m0WMmgzaEtlWnlvQkE/view?usp=sharing
Peliä voi pelata ilman tietokonetta.
2) Kahoot.it -palveluun olen tuottanut pelillisiä tehtäviä, joihin vastaaminen esimerkiksi matematiikan tunnilla saa innostumaan.
3) LUKO-pelejä olen tehnyt matemaattisiin aineisiin ja niistä lisää seuraavassa linkissä
Ohjeet ja pari esimerkkiä
http://luma1.blogspot.fi/p/blog-page.html
Opiskelijalla on pelilauta (voidaan toteuttaa vanhoista kalenterikuvista ellei pelilautaa ole saatavilla) Pelilauta sisältää siis kuvallisen numeroalustan kysymyksiä että numeroalustan johon vastataan.
Täytyy osata laittaa oikea kysymysnumero oikeaan vastausruutuun ja sen jälkeen kun kaikki tehtävät ovat vastatut käännetään peli ylösalaisin ja saadaan tarkistettua tuliko kuva oikein.
4) Angry Birds -mahdollisuuksia opetuksen elävoittämisessä testasin myös esimerkiksi tulosten perusteella keskiarvojen laskemista jne.
5) Tietovisaa olen käyttänyt eri aiheissa esimerkiksi videon sisällön avaamisessa
6) http://sitoumus2050.fi/retki/ on kestävään kehitykseen liittyvä pelillinen ympäristö, jota olen testannut opiskelijoiden kanssa
7) Jonkin verran tietoa on virtuaalimaailmoista Second Life, Meshmoon ja niiden kanssa toimiminen kiinnostaa edelleen
Edellisten lisäksi kiinnostusta on tehdä interaktiivisesta kuvasta interaktiivinen polku esimerkiksi infograafi -toteutuksena tai thinglink avulla siten, että opiskelija saavutettuaan tietyn tason pääsee etenemään seuraavalle.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti